Sfârșitul copilăriei.

           După ce am reușit prima mea marea ispravă a vieții, adică să iau admiterea la liceu – ceea ce fie vorba acu’, pe vreme aceea era totuși o ispravă fiindcă era un examen adevărat – și fiindcă eram departe de locurile vâlcene unde mă născusem, bunicul mi-a scris o epistolă, așa ca la început de drum. Printre multe alte îndemnuri care mi le adresa, ca un dascăl de școală veche ce fusese, îmi zicea: „s-a încheiat pentru tine, cum de altfel s-a încheiat și se va încheia pentru o lume întreagă, epoca copilăriei, epoca zilei fără griji, epoca de joacă și de nu-mi pasă. Epoca nouă nu e încă chiar absolut îngrijoritoare, dar nici lipsită de seriozitate și de mai multă chibzuință”.

            Că epoca ce a urmat a fost una în care „nu-mi pasă” nu prea și-a mai găsit locul e un lucru cert, dar chiar a fost cu mult mai serioasă și plină de chibzuință. Nu chiar din primele luni de zile. Numai că, pe măsură ce timpul trecea, temerea că la sfârșitul anului mă pot regăsi în plutonul codașilor m-a preocupat într-atât până am realizat că au apărut altfel de griji, nu la cele care făcuse referire bătrânul, ci responsabilitatea unor sarcini noi la care nu trebuie să renunț.

            Acum stau și mă întreb de ce nu am renunțat? Nu cumva responsabilitatea a fost motivul din pricina căruia se terminase copilăria? Acum, cred că de fiecare dată când devenim responsabili față de ceva, indiferent despre ce este vorba, pierdem altceva. Ceea ce mă doare nu este pierderea, indiferent care e aceea, ci faptul că mulți dintre tinerii din zilele noastre nu mai știu să piardă.

            Restul îl înțelege fiecare cum vrea.

5 gânduri despre „Sfârșitul copilăriei.

Lasă un răspuns

