Reveria unei adolescente triste.

          Vântul bătea în lung strada mea pustie… casele cu mai multe etaje, cu ferestrele sparte sau bătute în scânduri păreau nelocuite. Nici un cap de om nu se ivea să se uite afară. Teii bătrâni fremătau; aerul era umed și cald… pe o grămadă de nisip, singur în curte, ședea probabil de multă vreme un băiețel într-o cămașă cu picățele. Vântul îi zburlea din când în când părul bălai. Ținea în brațe o pisică bătrână, ciufulită, ce părea nemulțumită și zburlită, la fel ca și băiețelul… După câteva clipe, două frunze galbene mi-au căzut în față… mi-am repetat ca pentru mine că în mod obișnuit se numește zbor, mișcarea unei păsări prin aer, a unei frunze ce cade, a unui avion… dar asta nu e zbor, ci plutire; zborul adevărat este căderea.

         În curând se va înnopta. Am privit pe fereastră casele și am văzut cum în dosul lor se mistuia, fără să se mai termine, un asfințit trist. Norii lungi, atinși la margini de lumina amurgului se odihneau ca niște insule în apele verzi ale cerului. Pe bolta verde, care se arcuia deasupra, se aprinseseră câteva stele. Era liniște pe bătrânul Pământ. Noaptea înstelată era stăpânită de tăcere. Nu dormeam. Cu mâinile sub cap, priveam în întuneric. O stea cade în fața mea… peste o mie de ani trupul meu înțepenit de moarte se va cufunda în zbor în oceanele ei de foc. O mie de ani în care ființa mea neînsuflețită va zbura prin beznă! Dar zilele îndelungate, cât timp voi fi încă în viață și voi trăi mult, închisă în această cutie, vor fi zile de exasperare fără nădejde, eu singură în tot Universul…

Lasă un răspuns

