Particula lui Dumnezeu.

           Sunt prea multe dispute pe subiect așa că nu am nicio intenție să mă bag în detaliile științifice ale descoperirii particulei Higgs. Profesorul Peter Higgs, cerea oamenilor să nu mai folosească sintagma „particula lui Dumnezeu”, particulă prezisă de el prin 1964 și care ar explica câte ceva despre existenţa universului, însă care n-ar fi rezultatul muncii vreunui creator atotputernic. Cum disputa se poate prelungi până la marginea Universului și poate și dincolo de ea, trec la altceva care mă trimite la niște întrebări .

            Cică în fața marii instalații CERN din Geneva, la intrarea principală, ar fi statuia zeului hindușilor, Shiva. Eu habar n-am dacă asta e adevărat, fiindcă pâna la Geneva n-am ajuns, dar mă întreb de ce tocmai Shiva și nu Gebeleizis, zeul pământului la daci. Se zice că Shiva reprezintă zeul procreerii și al distrugerii, iar încadrarea lui într-un cerc cu circumferința plină de flăcări ar fi fost aleasă în mod special fiindcă acceleratorul de particule are tot formă circulară. Problema asta cu cercul să zicem că ar avea cât de cât o explicație, dar de ce a fost ales zeul procreerii și al distrugerii? Și la urma-urmei de ce un zeu și nu statuia un atom ori măcar a nucleului?

            Dacă unii dintre cercetătorii de acolo sunt nesiguri și nu știu nici ei ce caută prin acele experimente, apoi sunt și mai nesiguri față de ce vor găsi, fiindcă afirmații de genul „cine știe ce vom găsi?” (văzută de mine la unul dintre ei) demonstrează clar că particula lui Dumnezeu nu prea dezleagă misterul milenar, adică ce suntem, de unde venim și încotro ne ducem… Ori ei știu foarte bine ce caută și nu spun omenirii adevărul! Păi asta explică prea bine de ce zeul procreerii și al distrugerii. E limpede că ei, adică savanții, se cred în rol de creator atotputernic, fiindcă mai întâi au creat (să zicem chiar procreeat) și mai apoi… vor distruge! Ce? Vom vedea nu, că doar prin experimentele cu pricina – care oricum sunt ultima mea grijă – „cine știe ce vom găsi”?

            Dacă nu este așa, să-l dea jos pe Shiva și să-l pună pe Gebeleizis.

Lasă un răspuns

