Fiule, ia mai toarnă un pahar!

           În ultima săptămână fiind în „pribegie pe la moșie”, pe meleagurile natale, am făcut eu ce-am făcut și mi-am găsit de lucru. Dotarea cu mănuși de protecție n-a fost suficientă, fiindcă până la urmă tot m-am ales cu escoriații și vânătăi. Mai tragic a fost faptul că, seara, eram frânt de oboseală, de parcă făcusem masaj la un club de sumo… așa că, după ce verificam mailurile și citeam revista presei, al lui moș Ene eram. De scris ceva pe aici nici vorbă, nu fiindcă aș fi fugit ca leneșul de muncă, dar așa se întâmplă la ieșirea din iarnă, fără antrenament…

            Și dacă tot veni vorba de muncă, fiind de tăiat, triat și stivuit niște lemne amânate de astă-toamnă, am avut drept ajutor un sătean din partea locului, care după-amiază l-a adus pe unul dintre băieți ca să-i mai dea una-alta, atunci când avea nevoie. Nimic deosebit până aici. La un moment dat însă, numai ce-l aud pe harnicul tăietor: „fiule, ia mai toarnă mă un pahar”. Am omis să vă spun că, mai nou, la țară se lucrează cu sticla la un metru de gleznă. Nu cu sticla de apă, ci de băutură!

            Prima idee care mi-a traversat neuronii a fost că degeaba se omoară europenii ăștia se ne învețe să nu ne mai ocupăm de fumat în locurile publice, fiindcă, acolo, la talpa țării odraslele românilor învață tocmai de la părinți să bea, de la vârste fragede… Cum să evite un copil alcoolismul dacă îi toarnă lui taică-său, ba pe deasupra, după ce umple paharul trage și el sticla prin gură, așa să nu se piardă vreo picătură??!…

            Este o vorbă, tot pe-acolo: ce am luat pe pere, am dat pe mere!

Lasă un răspuns

