Distanța.

           Nu am făcut politică pentru că profesia nu mi-a permis și nici nu fac politică fiindcă dacă n-am făcut, nu mă pricep la asta!  Însă, ca tot omul din țara asta, câteodată mai aud sau văd ce fac cei care se consideră pricepuți în această nobilă activitate.

            Ce nu pricep în ruptul capului este de ce soțul doamnei Gură largă-Fuste scurte-Picioare urâte ține cu orice preț „să aibă guvernul lui”? Ce câștigă sau ce pierde, din poziția pe care nemeritat o ocupă, dacă e guvernul unuia sau altuia, fiindcă s-a bucurat vreme de un an de zile de un guvern care l-a mângâiat pe creștet și n-a demonstrat țării acesteia că a făcut ceva bun pentru ea… Dimpotrivă, am bătut pasul pe loc și la multe capitole am regresat. Nu s-a construit nici un km de cale ferată ori autostradă, nu am văzut niciun spital nou sau altă instituție cu destinație publică, despre fonduri UE nu vorbim că ne umflă… plânsul, iar creșterea economică e falsă, după cum spun analiștii finanțelor, fiindcă se bazează pe consum, nu pe producție proprie și reală. Parcă nici n-am avut guvern.

            Atunci, pentru ce atâta înverșunare pentru o idee mai mult decât absurdă și păguboasă la un om care se vrea mare patriot al neamului românesc. Patriot hotărât, daa! Nu remarcă toată plebea cât de tare își apasă sternul când se intonează imnul nației? Ar trebui întrebat cum de a devenit peste noapte așa mare patriot, fiindcă timp de14 ani, ca primar al Sibiului, nu a luat parte la nici o sărbătoare națională a acestui popor.

            Se vorbea, într-o vreme, că ardelenii sunt oameni așezați și gospodari. E drept că nu i-au „înghițit” niciodată prea ușor pe regățeni, dar nici nu le purtau ranchiună ori dușmănie. După cum stau lucrurile astăzi, se pare că unii dintre ei vor să schimbe neapărat distanța de la Soare la Pământ, iar scaunele pe care le ocupă, vremelnic, li se par că sunt ale Celui de sus, de unde pot sfida restul lumii cum vor și când vor.

            Am auzit o bătrânică ce pretindea precum că, Cel-de-sus nu pleacă niciodată de acasă și că le vede pe toate. Așa o fi, dacă zice ea!…

            P.S. Na-ți-o frântă că ți-am dres-o, vorba lui tataia de la Humulești! Am zis ardeleni și ei bieții n-au nicio vină, fiindcă… Sigur că restul l-ați priceput singuri.

Un gând despre „Distanța.

  1. Mă tem că „guvernul meu” a îndeplinit cu exactitate „sarcinile” pentru care a fost dorit cu ardoare și înscăunat ! Presupun că ăsta e motivul pentru care românii care nu joacă după melodia cântată de pe „Podul Mincinoșilor” nu au fost acceptați lângă „Înălțimea Sa” la Ziua Națională, care probabil a devenit în ultima vreme „ziua mea” ! Se întrevede perspectiva ca în curând să devină obligatoriu salutul „Hail Klaus”!

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

