Retrogradul din mine.

            În plimbarea noastră cosmică, pe una din oiștile acestei căruțe numită Pământ, uităm să măturăm după noi faptele urâte, unele de-a dreptul mizerabile, care le săvârșim în calitate de călători efemeri.

           Ar fi necesar ca fiecare să se oprească din viteza lui astrală și măcar „din joi în Paște” să cadă oleacă pe gânduri, să lase deoparte jeomanfișismul carcateristic obrajlor groși și să-și numere pașii greșiți din viață. Aiurea! Bineînțeles că nimeni nu are timp de așa ceva… Ați auzit pe cineva care să spună despre el că nu este om bun? Toți sunt buni! Dacă toți sunt buni, de ce apare câte un urangutan (mascul sau femelă) care împinge și calcă într-o nesimțire splendidă, fără măcar să-i pese și, pe deasupra, dacă-i atragi atenția te alegi, în cel mai bun caz, cu înjurături. Iar în cel mai rău, poți încasa o scatoalcă! Așa cum era s-o pățească o bătrână într-unul din jegoasele vehicule RATB, ce i-a cerut socoteală unuia „bun” care tocmai o împinsese zdravăn, mai-mai să o dărâme…

            În lumea de azi toți comunică, dar nimeni nu vrea să vorbească! Nu se mai poate rosti absolut deloc permiteți vă rog, îmi dați voie ori banalul și împrumutatul pardon! Parcă a ajuns o rușine să ceri permisiunea să treci spre un loc ce ți se pare „mai cald”… Eu pricep că nu mai este cum era pe vremuri la ITB, când dacă cineva de lângă tine era atins, imediat auzeai scuzele de rigoare. Însă în vremurile astea oamenii „buni” au involuat nepermis de mult. Sau asta este noua educație și retrogradul sunt eu?

        P.S. Am și eu mașină, precum tot românul. Numai că o folosesc pe trasee ceva mai lungi. Așa se face că circul relativ des cu RATB-ul, nu-mi crește burta și mai aflu „noutăți” despre educație…  O să-mi reproșați ceva… nu-mi ajunge ce se vede și aude la televiziunile naționale și internaționale?

Lasă un răspuns

